Oct 13, 2014

Un Yard Sale de Succes

Vă scriam în postul trecut de noul târg de minunății organizat de Wonder Boutique, în parteneriat cu The Pub Universității.

Și cum ne apropiem cu pași repezi de ediția a II-a (26.10.2014), organizatoarele s-au gândit să se adreseze expozanților și să le ofere câteva idei și sfaturi de prezentare / pregătire a.î. să aibă o vânzare încununată de succes.
Vor reveni în curând și cu un post adresat cumpărătorilor.

Așadar, hai să vedem care sunt cele mai interesante și eficiente trucuri care te ajută să atragi trafic la standul tău și să generezi vânzări:

1. Totul pornește de la aspect:

Dacă te gândești să aduci haine noi sau vintage, în primul rând asigură-te că sunt curate, călcate și frumos împachetate.
Ideal este să le aduci într-o geantă de voiaj și apoi să le expui pe un stander (dacă nu ai stander sau nu vrei să te trambalezi cu căratul lui poți închiria de la noi), fiecare pe propriul umeraș.


Dacă aduci și pantofi, ai grijă să fie perfect curățați și poziționează-i sub standerul de haine.
În ceea ce privește accesoriile, ai grijă în primul rând să fie în stare perfectă: metalul să nu fie oxidat, încuietorile să funcționeze perfect, să nu existe pietre lipsă/ căzute.
Cel mai bine ar fi să le expui în coșulete sau mini-cutii, însă există multe alte idei interesante pe care le poți pune în practică.

Brățările tale vor fi perfect puse în valoare dacă te folosești de o banală sticlă ;)



Sau dacă îți dorești un suport mai glam, păstrează câteva sticle vechi de vin și vopsește-le auriu sau argintiu cu ajutorul unui spray:



Un fost capac de la o cutie de pantofi, îmbrăcat în pânză, poate deveni un display creativ pentru cerceii, lanțurile și inelele tale:


Sau dacă vrei să optezi pentru varianta mai chic, adaugă o pânză sau un fundal de carton unei rame de tablou!



Ai o tavă de cupcakes sau muffins? Nimic mai potrivit pentru inelele și accesoriile micuțe!


Poți folosi și alte obiecte din bucătărie. O răzătoare de exemplu e ideală pentru cercei:


O altă idee minunată și de efect este să te folosești de un... copăcel. Sau rămurele fixate într-un ghiveci:


2. Odată ce te-ai asigurat că produsele tale arată și sunt ambalate atrăgător, următorul aspect de care trebuie să ții cont este... prețul!

Dacă aduci produse noi, atunci probabil ai deja o politică de preț bine stabilită, a.î. să îți acoperi cheltuielile.
Dacă însă ai produse vintage, este extrem de important să te gândești bine înainte de a fixa un preț.

În principiu, prețul pentru un obiect vestimentar vintage nu ar trebui să depășească 10-20% din valoarea inițială.

Dacă produsul este aproape nou sau purtat foarte puțin și în stare excelentă, prețul poate urca până la 30-40%.
Dacă însă produsul pus la vânzare este valoros (brand de renume, material fin de tip cașmir sau piele de foarte bună calitate, piese unicat sau limited edition), poți urca fără probleme la 50-60% din prețul inițial.




3. Negocierea

Pe parcursul târgului vei observa că anumite produse au mai mult succes iar altele mai puțin. Ia cu tine o rolă de prețuri (se cumpără de la orice librărie) și un marker și ajustează prețurile acolo unde crezi că e nevoie.
Dacă însă nu apuci să schimbi eticheta, pune-ți la bătaie abilitatea de negustor amator și negociază!


4. Bancnote cât mai mici ca să poți da restul

Ia cu tine încă de la început câteva bancnote mici de 1 leu, 5 lei și 10 lei.
Clienții nu vin întotdeauna cu bani schimbați și tind să se enerveze atunci când nu ai să le dai restul.


5. Atitudinea

Joaca de-a negustoria nu e treabă (chiar așa) ușoară! Cu toții ne-am izbit de vânzători plictisiți sau nervoși, de întrebări insistente sau gesturi neplăcute și de obicei am șters-o rapid din locul respectiv.
Așa că asigură-te că ai o atitudine potrivită, că nu uiți să zâmbești și mulțumești pentru orice tranzacție încheiată.



Dacă însă te confrunți cu situații neprevăzute sau clienți ciudați / agresivi, te rugăm să anunți imediat una din organizatoare.

6. Nu uita de pungulițe!

Clienții care vor cumpăra de la tine se vor aștepta să ai la îndemână o pungă de plastic sau hârtie, așa că nu le uita acasă!
Dacă ai un brand și/sau o pagină de facebook unde vinzi constant, ideal ar fi să atașezi pungii o etichetă sau o carte de vizită.


7. O mică atenție neașteptată la cumpărarea unui lucru poate face o impresie de lungă durată!

Fie că alegi să ai un bol de bomboane la standul tău sau să oferi câte o mică atenție la cumpărarea unui produs (o ciocolată, o fundiță handmade, o floare presată etc.), îți garantăm că gestul tău va fi apreciat!


Pe 26 octombrie, de la orele 11:00, te aștept la The Pub Universității la a doua ediție de Wonder Boutique!

xoxo,
Kat

No comments:

Post a Comment